معرفی رئیس دانشکده

 

شهرت و تجربۀ کاری ذبیح‌الله سیفی رئیس دانشکدۀ تعلیم‌وتربیه مؤسسۀ تحصیلات عالی پیمان سال ۱۴۰۱هـ.ش.

شهرت محل تحصیل درجۀ تحصیل دانشکده دیپارتمنت عکس

 

 

 

 

 

نام و نام دوم نام پدر
ذبیح‌الله سیفی سیف‌الله لیسانس ماستری ماستر زبان و ادبیات پارسی-دری
دانشگاه تخار دانشگاه کابل
ایمیل آدرس و شماره تماس Zabiullahsaifi123@gmail.com

khatteesaifi@gmail.com

۰۷۷۲۷۸۳۴۱۲

۰۷۰۲۸۰۳۷۰۱

۰۷۸۱۹۰۷۱۰۴

رتبۀ علمی ندارد
تجربۀ کاری مدت تجربۀ کاری: ۷ سال
عناوین تجربۀ کاری: آموزگار انگلیسی در آموزشگاه علمی الماس برای یک‌سال؛ آموزگار انگلیسی در آموزشگاه علمی الماس شرق برای دوسال؛ استاد افتخاری بخش دری و پشتو، در دانشکدۀ زبان و ادبیات، دانشگاه تخار، برای یک‌سال؛ آموزگار دری در لیسۀ خصوصی امر بابا در ولایت کابل برای یک‌سال؛ آموزگار دری در لیسۀ عالی خصوصی خانۀ نور، در ولایت کابل، برای یک‌سال؛ سرپرست و رئیس دانشکدۀ تعلیم‌وتربیه مؤسسۀ تحصیلات عالی پیمان، برای یک‌سال؛ فعلاً نیز رئیس دانشکدۀ تعلیم‌وتربیه مؤسسۀ تحصیلات عالی پیمان می‌باشم.
نمونۀ امضاء

 

مؤسسۀ تحصیلات عالی خصوصی پیمان

معاونیت علمی

دانشکدۀ تعلیم‌وتربیه

دیدگاه و مأموریت دانشکدۀ تعلیم‌وتربیه

دیدگاه

دانشکدۀ تعلیم‌وتربیه در چارچوب مؤسسۀ تحصیلات عالی خصوصی پیمان بر آن است، تا با استفاده از روش‌ها و اسالیب به‌روز و جدید در عرصۀ آموزش و پرورش کادرها و آموزگاران مسلکی و دل‌سوز، مساعی لازم را به‌خرج داده و موافق به‌تقاضای امروز جامعه، نسل دانش‌یافته و مجهز با میتود و مهارت‌های جدید را به‌جامعه و معارف کشور تقدیم نماید.

مأموریت

رهبری دانشکدۀ تعلیم‌وتربیه به‌منظور پاسخ‌گویی بیش‌تر به‌نیازمندی‌های جامعه و به‌ویژه معارف کشور، می‌کوشد تا کادرها و مربیان مسلکی و با ظرفیت را با استفاده از همه امکانات و لوازم آموزشی مدرن و تکنالوژیک ممکن، تربیت نموده و بدین‌وسیله راه‌گشای چالش‌های موجود تعلیمی و تربیتی در کشور و جامعۀ نیازمند خویش گردد.

این سند، در جلسۀ مؤرخ  ۹ / ۹ / ۱۳۹۸ شورای علمی دانشکده به‌بحث گرفته، به اتفاق آراء مورد تأیید قرار گرفت و ثبت پروتوکول شماره (۴)  شورای علمی گردید.

 

عبدالوهاب هائد فرزند محمد ظاهر، در سال ۱۳۶۷ در شهرستان رستاق ولایت تخار زاده شد. تعلیمات ابتدائی، متوسطه و ثانوی را در لیسه ذکور حضرت عمر فاروق رستاق و لیسه مولوی سراج الدین شهید کندز فرارگرفت.

با پایان یافتن دوره تعلیمات ثانوی اش در سال ۱۳۸۶، شامل آزمون کانکور شد و به دانشکده‌ی زبان و ادبیات دانشگاه تخار راه یافت.

هائد با سپری کردن چهار سال دوره‌ی تحصیل در دانشکده‌ی متذکره به درجه‌ی عالی از رشته ادبیات فارسی دری فارغ گردید و سمت‌های مختلف دولتی و غیر دولتی را تا اکنون کار کرده است.

او از سال ۱۳۹۱ تا اکنون در دانشگاه‌های مختلف دولتی و خصوصی در کابل و تخار انجام وظیفه کرده است و ضمن عهده داری تصدی های معاونیت علمی و ریاست دانشکده‌، افتخار استادی/ مدرسی را نیز داشته است. عبدالوهاب هائد، علاوه بر تدریس در دانشگاه‌ها، مدت ۵ سال فعالیت رسانه‌ای داشته و به عنوان روزنامه نگار با اصلاح میدیا گروپ یا گروپ رسانه ای اصلاح و برخی رسانه‌های معتبر دیگر، همکاری رسانه ای داشته است.

بیش از صد مقاله‌ی تحقیقی و تحلیلی از وی در مجله‌های اصلاح ملی، معرفت و سایت اصلاح آنلاین و همچنان سطر اول به نشر رسیده است.

وی که هم اکنون عهده دار سمت ریاست دانشکده تعلیم و تربیه مؤسسه تحصیلات عالی خصوصی پیمان است، در زمینه‌ی شعر و شاعری و نویسندگی و تحقیق قلم فرسایی کرده و تا اکنون چهار اثر منثور تحقیقی و تحلیلی و دو مجموعه شعر آماده چاپ دارد.

آثار منثور

  1. قامت بلند آزادی در شعر خلیلی
  2. از خاطرات دوزخ
  3. شب های درجنگل
  4. پهلوهای ناگفته‌ی جنگ افغانستان
  5. واماندگان جنگ و قربانیان صلح

آثار منظوم

  1. فریادهای گم شده در انتهای درد
  2. نا گفته های من

منابع نشر مقالات

  • هفته نامه اصلاح ملی
  • هفته نامه سطر اول
  • ماه نامه معرفت
  • سایت اصلاح آنلاین
  • سایت سطر اول