معرفی رئیس مؤسسه

محمد همایون پیمان فرزند الحاج محمد اکبر، در سال ۱۳۵۷ در دهکده‌ی آردیشان ولسوالی فرخار ولایت تخار به دنیا آمد.

او تعلیمات ابتدائی را در مکتب قانت شهید ولسوالی فرخار (دهکده زادگاهش) آغاز کرد و بعد از پیروزی مجــاهــدین

در سال ۱۳۷۱ به شهر تالقان مرکز ولایت تخار نقل مکان نموده و دوره ابتدائی را در مکتب سید عبدالله شهید و متوسطه و ثانوی را در لیسه‌ی ابو عثمان تالقانی به پایه اکمال رسانید.

پیمان لیسانس (کارشناسی) رشته علوم سیاسی را دارد و هم اکنون در رشته روابط بین الملل در مقطع کارشناسی ارشد یا ماستری مصروف تحصیل است.

او از سال ۱۳۷۷ (دوره حکومت دولت اسلامی استاد ربانی) تا سال‌های ۱۳۹۰ تجربه کار در ادارات مختلف دولتی را داشته و در سمت‌های مختلف ایفای وظیفه نموده است.

آقای پیمان، ضمن پرداختن به فعالیت‌های ادای، اقتصادی، و فرهنگی درین مدت، طی یک اقدام رسالتمندانه در سال ۱۳۹۳ مؤسسه‌ی تحصیلات عالی خصوصی پیمان را تأسیس کرد.

در سال ۱۳۹۶ مکتب پیام پیمان را تأسیس نمود که به عنوان مکتب تجربوی برای دانشکده تعلیم و تربیه، مصروف عرضه‌ی خدمات تعلیمی و تربیتی به هموطنان عزیز است، که توانسته است، در کمترین زمان، دانشگاه و مکتب خصوصی وی با توجه به خدمات معیاری و صادقانه‌ی که به متقاضیان خویش داشته است، در رده‌های بلند مؤسسات خصوصی کشور صعود کند.

تأسیس این نهاد علمی در سه دانشکده (تعلیم و تربیه، حقوق و علوم سیاسی و قابلگی عالی)، با اعمار تعمیر شخصی برای مؤسسه، از مهم کارهایی بود، که آقای پیمان به منظور ارتقای سطح دانش و آگاهی نسل جوان این دیار، درین مدت انجام داده است.

پیمان، مدیری است مهربان، جوانمرد و گشاده روی؛ او  هم اکنون در شهر تالقان ولایت تخار زندگی می‌کند و تصدی ریاست مؤسسه تحصیلات عالی پیمان را عهده دار است.

 

پیام محمد همایون پیمان، سرپرست و صاحب امتیاز مؤسسه تحصیلات عالی پیمان:

سلام، هم اندیشان خوب! سلام، انسان‌های با درک و درایت!
طوری‌که همه می‌دانیم، تحصیل و آموزش، یکی از نیازمندی‌های اساسی بشر بوده و در هربرهه‌ی از تاریخ، تنها راه گشای همه‌ی مشکلات انسانی همین فروغ دانش و آموزش بوده است. با درک همین نیاز ما خویشتن را رسالتمند دانستیم تا با قبول هر نوع چلنج و زحمتی، زمینه را برای فراگیری، رشد و انکشاف این امر مهم، مهیا ساخته و همه‌ی مساعی مان را درجهت براورده شدن این هدف مقدس متمرکز کنیم.

پس از همه‌ی علاقمندان دانش و روشن‌گری و تحصیل و تحقیق می طلبیم، تا با درک مسئولیت انسانی خویش، در مسیر کمال و معنویت و ساختن یک جامعه‌ی مرفه و آرام  ما را یاری رسانیده دعوت متکی به دانش و دانشوری ما را لبیک گویند. تا باشد گام‌های مؤثری را د راستای انشکاف جامعه با استفاده از دانش و فناوری‌های جدید باهم برداریم و آینده‌ی درخشانی را مشترکاً رقم بزنیم.
پیروز و سرفراز باشید
موفقیت‌های همیشگی تان را خواهانم.
با احترام
محمد همایون پیمان
مؤسس و رئیس مؤسسه‌ی تحصیلات عالی پیمان